Z drzazgą na dłoni

Anna Myszkowiak

Molski

otwarte od 19.09.2025
  • _DSC4022
    Anna Myszkowiak, Te ręce urosły do przytulania, 2025, wełna stalowa, drut, stal, 150x80x100 cm
  • _DSC4023
    Anna Myszkowiak, Te ręce urosły do przytulania, 2025, wełna stalowa, drut, stal, 150x80x100 cm
  • _DSC4024
    Anna Myszkowiak, Te ręce urosły do przytulania, 2025, wełna stalowa, drut, stal, 150x80x100 cm
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(3)
    Anna Myszkowiak, Ciężar ciała, 2022, aluminium, 50x30x8cm
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(1)
    Anna Myszkowiak, Ciężar ciała, 2022, aluminium, 50x30x8cm
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(6)
    Anna Myszkowiak, Ciężar ciała, 2022, aluminium, 50x30x8cm
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(5)
    Anna Myszkowiak, Ciężar ciała, 2022, aluminium, 50x30x8cm
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_7
    Anna Myszkowiak, Trzymaj się, 2024, poręcz, 555 wykałaczek, klej, stal, 96 × 53 × 10 cm; 2024 montowana do ściany na wysokości 185 cm
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_6 (1)
    Anna Myszkowiak, Trzymaj się, 2024, poręcz, 555 wykałaczek, klej, stal, 96 × 53 × 10 cm; 2024 montowana do ściany na wysokości 185 cm
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_5 (3)
    Anna Myszkowiak, Trzymaj się, 2024, poręcz, 555 wykałaczek, klej, stal, 96 × 53 × 10 cm; 2024 montowana do ściany na wysokości 185 cm
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_99
    Anna Myszkowiak, Trzymaj się, 2024, poręcz, 555 wykałaczek, klej, stal, 96 × 53 × 10 cm; 2024 montowana do ściany na wysokości 185 cm
  • przepraszam nie pamietam
    Anna Myszkowiak, Przepraszam nie pamiętam, 2025, MDF, żywica poliestrowa, pleksi, 18x36x10cm
  • przepraszam nie pamietam_1
    Anna Myszkowiak, Przepraszam nie pamiętam, 2025, MDF, żywica poliestrowa, pleksi, 18x36x10cm
  • przepraszam nie pamietam_2
    Anna Myszkowiak, Przepraszam nie pamiętam, 2025, MDF, żywica poliestrowa, pleksi, 18x36x10cm
  • przepraszam nie pamietam_3
    Anna Myszkowiak, Przepraszam nie pamiętam, 2025, MDF, żywica poliestrowa, pleksi, 18x36x10cm
  • _DSC4022
  • _DSC4023
  • _DSC4024
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(3)
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(1)
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(6)
  • Anna_Myszkowiak_ciężar_ciała_2022_50x30x8_aluminium(5)
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_7
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_6 (1)
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_5 (3)
  • _Anna_Myszkowiak_trzymaj_sie_99
  • przepraszam nie pamietam
  • przepraszam nie pamietam_1
  • przepraszam nie pamietam_2
  • przepraszam nie pamietam_3

Anna Myszkowiak w 2025 roku obroniła dyplom na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, ale jeszcze podczas studiów zwróciła na siebie uwagę jako rzeźbiarka, której prace mają ogromną siłę oddziaływania na zmysły, świadomość i emocje odbiorców. Owa siła zaklęta jest w realizacjach oszczędnych w formie, często kruchych i materialnie delikatnych, lecz bezkompromisowych w sensie emocjonalnym. Myszkowiak zabiera widza poza strefę komfortu – na pogranicze, w którym ludzkie ciało styka się ze światem zewnętrznym. To terytorium, gdzie kategorie takie jak dotyk mają ambiwalentny charakter, a rozróżnienie między przyjemnością i bólem, pieszczotą i zranieniem staje się nieostre.

Podobnie niejednoznaczny i wielowymiarowy jest sposób, w jaki odbiera się rzeźby artystki – prace, w których to, co dotykalne, staje się widzialne, a to, co widzimy, odczuwamy całym ciałem. Nieprzypadkowo to właśnie skóra, dłonie, ale również oczy, wzrok i spojrzenie są powracającymi punktami odniesienia dla kompozycji Myszkowiak. Artystka nie tworzy figuratywnych reprezentacji, lecz jeszcze dalej jej do abstrakcji – jej prace przypominają organizmy, powołane do istnienia po to, byśmy mogli z nimi współodczuwać.

W budowaniu rzeźb posługuje się różnorodnymi tworzywami – od papieru, przez metal i drewno, po materiały przemysłowe i przedmioty codziennego użytku, wykorzystywane i opracowywane w niekonwencjonalny sposób. Niezależnie od zastosowanej techniki, materia w jej pracach zdaje się zawsze mieć charakter ożywiony.

Na wystawie „Drzazga na dłoni” zaprezentowane zostaną najnowsze realizacje Anny Myszkowiak – prace stworzone między innymi z drewna, metalu, płyt MDF, syntetycznej żywicy i wełny stalowej. Każda z nich stanowi śmiały eksperyment formalny w dziedzinie rozwijania osobistego, a zarazem uniwersalnego języka rzeźbiarskiego, który rodzi się z dialektyki fizycznych właściwości materii i odczuwania cielesności. Rzeźby nie układają się w liniową narrację – to raczej sekwencja doświadczeń zaklętych w artystyczne formy, pozwalające dotknąć obszarów znajdujących się poza granicą werbalnych pojęć, a zarazem fundamentalnych dla sposobów, w jaki czująca istota przeżywa swoje bycie w świecie.

Kurator: Stach Szabłowski 

MOLSKI gallery

ul. Dzielna 5

Warszawa

00-162

poniedziałek
Zamknięte
wtorek
11:00 - 18:00
środa
11:00 - 18:00
czwartek
11:00 - 18:00
piątek
11:00 - 18:00
sobota
11:00 - 18:00
niedziela
Zamknięte